Over ons: Het Oost-Nederlands Kamerkoor, een top klassiek koor

Het Oost-Nederlands Kamerkoor is in 1965 opgericht door Chiel de Leeuw en staat sinds 1993 onder leiding van Rob Vermeulen (1961). Hij is docent koordirectie aan de Hogescholen voor Kunsten in Arnhem en Utrecht en daarnaast is hij verbonden aan diverse koren, waaronder ons zusterkoor Musica Vocale te Wageningen. De thuisbasis is de Catharinakerk in Doetinchem.
Het ONK staat onder haar bezoekers bekend als een koor dat met de uitvoeringen mensen weet te raken. Elk concert is een beleving. Jaarlijks worden er 3 programma’s verzorgd die meerdere malen worden uitgevoerd in binnen- en buitenland. In 2011 deden ze samen met Musica Vocale mee aan een festival in Beiroet met Het concert voor Koor van Alfred Schnittke. In 2018 hebben de 2 koren ditzelfde werk op verschillende plekken in Nederland uitgevoerd. In 2017 gaf  het ONK 2 concerten in Roemenië.
Enkele hoogtepunten de afgelopen jaren waren:  de Johannespassie van Wolfgang Sauseng, de Vespers van Rachmaninov en onlangs het concert in november 2018 i.v.m. het 25-jarig jubileum van onze dirigent in de Catharinakerk in Doetinchem met het Dixit Dominus van Händel en de Nelsonmis van Haydn, het Mozart Project in Zutphen in mei 2019, Het Ein Deutsches Requiem van Brahms in November 2019 en het Requiem Por La Tierra van en met Paco Peña en zijn ensemble, ism Musica Vocale, Verschillende Kinderkoren en Dansers van Danspodium  in januari 2020.

Repetities

De repetities vinden plaats op donderdagavond van 20.00 – 22.15 uur in de Pokkershutte, Loordijk 12, 7004 HT Doetinchem

Leden

Gerri Bannink, Margriet Brus, Ineke Diersen, Marleen van Eeten, Corrie Elferink, Petra Frölich, Ivette van Laar, Ingrid Molenaar, Petra van Ampting , Marieke van Remmen.

Mariët Alberts, Marion Bleekman (asp. lid), Irma ten Brinke (asp. lid), Tania Donis, Trudy van Eeuwijk, Antoinette Hobelman, Selma Kruiniger, Tünde Lukács, Marieke Sanders, Gemma Wekking

Willem Bruil, Kor Datema, Frits Lapinski, Marc Overbeek, Kees Pauw, Gertjan de Pender, Wim Pieters, Charl Venus, Egbert van Hattem.

Gerald Hebels,  Wilco Hemink, Jan Hulshof, Douwe Jensma, Henk Reijntjes,  René Steen, Harrie Vromen.

Petra Frölich – voorzitter
Petra van Ampting – penningmeester
Tania Donis – secretaris
Charl Venus – concertcoördinator
Antoinette Hobelman – PR

Adres bestuur:
Vereniging ONK
p/a Lombardije 14
7007 NK Doetinchem
of
Stuur een email

Voor inzicht in de financiën van het Oost-Nederlands Kamerkoor stuurt men een mail naar het bestuurssecretariaat,
secretaris@oostnederlandskamerkoor.nl .  Uiteindelijk beslist het bestuur of de informatie wordt vrijgegeven.