Het ONK in seizoen 2022-2023

De Vespers van Rachmaninov

Ook in November 2022 mogen we op uitnodiging de mooie Vespers van Sergej Rachmaninov weer ten gehore brengen.
Ditmaal in Elst.
(Klik op de datum voor info en kaarten)

Kerstconcerten

Het Oost Nederlands Kamerkoor, een top klassiek koor​

Het koor staat sinds 1993 onder leiding van Rob Vermeulen (1961).
Hij is docent koordirectie aan de Hogescholen voor Kunsten in Arnhem en Utrecht en daarnaast is hij verbonden aan diverse koren, waaronder Musica Vocale te Wageningen. De thuisbasis van het Oost-Nederlands kamerkoor is de Catharinakerk in Doetinchem. Het koor treedt op in vele plaatsen in Oost-Nederland maar daarnaast ook in Bocholt, Münster, Osnabrück, Kalkar en Weimar.
Jaarlijks worden tenminste drie concerten verzorgd: een a-capella concert, een groot koorwerk met solisten en orkest en een kerstconcert. Het Oost Nederlands Kamerkoor werkt verder mee aan diverse projecten in binnen- en buitenland.
In 2011 zijn uitgevoerd:  Concert voor Koor van Schnittke in Beiroet, de Mattheus Passion in Groenlo, het Requiem van Verdi in Nijmegen en de Messiah van Handel in Zieuwent. In 2012 zongen we o.a. het requiem van Durufle en de St. Jorismis van Herman Finkers. In 2013 was een (voorlopig) hoogtepunt de Johannespassie van Wolfgang Sauseng.

Klik hier om naar de koorpagina te gaan voor meer informatie over ons.

Vriend worden?

Vrienden van het Oost-Nederlands Kamerkoor krijgen een gereserveerde plaats met een goede zichtlijn op het koor. In een kerk is dat het middenschip. Ze worden op de hoogte gehouden van alle concerten en krijgen daarbij korting.

De Vriendenstichting stelt het koor in de gelegenheid om ieder jaar een grote productie te doen, iets wat voor amateurkoren nauwelijks is weggelegd. Gastvrouwen- en heren ontvangen de vrienden op concerten.

Klik hier voor meer informatie.